Garantie, ook zonder de doos!

Er kunnen verschillende reden zijn waarom u gebruik wilt maken van de garantie:

1. Het product is defect geraakt binnen de garantie periode (12 maanden)

U heeft een product bij ons aangeschaft dat binnen de 12 maanden garantie defect is geraakt. Wat moet u doen:

1.1 Het defecte product in goede verpakking naar ons verzenden

1.2 Het product zelf af leveren in onze winkel

  • De garantie is een carry-in garantie, wat inhoud dat de verzendkosten naar ons voor uw eigen rekening zijn en niet worden vergoed.
  • Kopie factuur meesturen of meenemen
  • Het product moet worden verpakt in een stevige doos om beschadiging tijdens vervoer te voorkomen.
  • zorg er voor dat het product compleet is van accessoires en eventueel nog de verpakking
  • Kunt u niet aan de bovenstaande criteria voldoen, neem dan even contact met ons op

1.3 Wilt u het product toch door ons opgehaald laten worden?

  • Neem contact met ons op via de helpdesk voor het maken van een afspraak
  • Houd er rekening mee dat de kosten hier van doorbelast kunnen worden

 

2. Het product is defect geraakt buiten de garantie periode (12 maanden)

U heeft een product bij ons aangeschaft dat na 12 maanden defect is geraakt en u wilt dit door ons laten behandelen. Wat moet u doen: 

2.1 Het defecte product in goede verpakking naar ons verzenden

2.2 Het product zelf af leveren in onze winkel

  • Het defecte product in goede verpakking naar ons verzenden.
  • De verzendkosten naar ons zijn voor uw eigen rekening en zullen niet worden vergoed.
  • Kopie factuur meesturen.
  • Let op: Onderzoekskosten bedragen € 50,-. Deze kosten vervallen als u akkoord gaat met de reparatiekosten. Of als u het product niet meer wilt hebben.
  • Het product moet worden verpakt in een stevige doos om beschadiging te voorkomen.

1.3 Wilt u het product toch door ons opgehaald laten worden?

  • Neem contact met ons op via de helpdesk voor het maken van een afspraak
  • Houd er rekening mee dat de kosten hier van doorbelast kunnen worden

Wettelijke garantie en fabrieksgarantie

Een wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Bij een defect product binnen de garantie periode heeft u recht op reparatie of in sommige gevallen een nieuw product. Als het product binnen 6 maanden na levering stuk gaat of een ander gebrek vertoont, moet de verkoper bewijzen dat dit bij levering nog niet het geval was. Na 6 maanden moet u bewijzen dat het product al bij levering kapot was.

Een fabrieksgarantie is een (extra) garantie van de verkoper of fabrikant. Een afgegeven fabrieksgarantie is meestal voor een beperkte duur (1 of 2 jaar).

in de meeste gevallen kan een defect product binnen deze fabrieks garantie gerepareerd worden, let er wel op dan is sommige gevallen de grantie op uw product geweigerd kan worden.

Bijvoorbeeld bij

  • Beschadigenen door de gebruiker, deze schades zijn vaak zichtbaar aanwezig door bijvoorbeeld vallen, krassen of breken.
  • Water en of vocht gaat zelden samen met electronica, tenzij dit in de garantie voorwaarden vermeld staat 
  • Software problemen veroorzaakt door eigen toedoen, onkunde of schadelijke software

Bewijslast

Gaat het product kapot binnen de garantie? Dan heeft u als koper recht op reparatie of vervanging. Is dit binnen 6 maanden na aankoop? Dan moetten wij als leverancier u aan kunnen tonen dat het uw schuld is. Na 6 maanden moet u als koper aantonen dat het defect niet uw schuld is.

Onze aanvullende garantievoorwaarden

Op al onze producten zit standaard de wettelijke garantie. Naast de wettelijke garantie verlenen
wij de volgende specifieke garantie op de volgende producten.

Originele inktpatronen 

Originele inktpatronen vallen onder de standaard fabrieksgarantie. 

100% garantie op onze Yanec inktpatronen

Om onze 100% garantie service waar te kunnen maken bieden wij u levenslange garantie
op gebreken aan onze inktpatronen. 

Wij vinden het heel erg vervelend als een product niet naar behoren functioneert. Volg altijd de
gebruiksaanwijzing die op de verpakking staat. Raadpleeg ook de handleiding van uw printer voor eventuele probleemoplossingen.

Werkt uw cartridge niet naar behoren?

Bekijk voor u de u contact met ons opneemt de volgende tips:

Heeft u alle beveiligingen (beschermkapje of beschermpapier, strip in cartridge, etc.)
van de cartridge verwijderd?

Na het plaatsen van de cartridge kan het zijn dat de printer deze gaat uitlijnen.
Ons advies is om dit altijd uit te voeren. In sommige gevallen vraagt dit om een aantal handelingen zoals een uitlijnpagina inscannen. Volg in dit geval de handleiding van uw printer.

Mijn printer geeft de melding: cartridge leeg.
U hoeft uzelf in dit geval geen zorgen te maken, u heeft immers een volle cartridge aangeschaft en kunt de melding negeren. Het gaat in dit geval om een hervulde (originele) cartridge, waarvan de beveiliging in de chip aangeeft dat de cartridges al eens (bijna) leeg is geprint. In dit geval is ons advies om de statusmonitor (zie handleiding printer) uit te zetten binnen de software van uw printer zodat u geen last meer hebt van deze melding en gewoon zorgeloos kunt printen.

De cartridge werkt niet naar behoren en geeft slechte prints.
In dit geval raden wij u aan om de cartridge te reinigen met het cleaning programma van je printer. Levert dit onvoldoende resultaat op, dan kunt u het koperkleurige gedeelte van de cartridge reinigen met een vochtig doekje.

Werken de tips niet?
Neem dan contact met ons op.

Heeft u na contact met ons nog steeds te maken met een defecte cartridge of een cartridge die niet wordt geaccepteerd door uw printer? Stuur deze cartridge dan samen met het bestelformulier naar ons terug. U krijgt van ons de waarde van het door u bestelde product tegoed. U kunt op deze manier kiezen of u hetzelfde product gratis opnieuw wilt bestellen of dat u kiest voor een originele cartridge met korting.
Op deze manier willen wij u het vertrouwen geven dat u bij ons altijd een werkend product mag verwachten en dat wij u 100% garantie verlenen mocht dit niet het geval zijn. 

Checklist product terugzenden voor garantie:
  • Meld uw product aan voor garantie bij de klantenservice.
  • Verpak het garantieartikel in de originele verpakking en zodanig dat het niet beschadigd.
  • Voeg een omschrijving van het probleem samen met uw contactgegevens toe.
  • Stuur het defecte product samen met een kopie van het aankoopbewijs retour.